Wednesday, December 31, 2008

Ahli Lembaga..

Siapa mereka di mata aku...

-Ja-

Beliau aku knal melalui ija..perkenalan kami bermula kat PA la..lepas aku brenti n further study..beliau masuk PA Daerah Kuantan..bile tarikhnye aku x tau..tu kene tanye beliau la kan..so..bile aku memperkenal kan ija pada PA..skaligus berkhidmat di sana..dah sah2 ija bertemu ngan beliau seterusnye menjadi sahabat..apabila beliau sudah menjadi sahabat ija..secara tak langsung telah menjadi sahabat aku jua..ehehhe...beliau yg aku kenali ni..pada mulanya beliau aku sangkakan beliau seorg tomboy..huhu..mintak mahap yerkk..rupe2nye cuma penampilan beliau jerk..sebab ape aku ckp cam tu..ini adalah kerana apabila berhujah atau pun berkata-kata..ternyata intonasi beliau sungguh sopan sekali..amat berbeza dengan aku dan jugak ija..di situ aku mula mengagumi beliau..tambahan pulak dengan qualification beliau yg cukup2 mengkagumkan aku..graduan kaunseling..wahhhh...aku selalu x melepaskan peluang mendapatkan khidmat nasihat beliau yg bernas itu..

Selain tu, antara kami beliau de lesen moto n kete..juga memiliki moto dan kete..aku penah merempit bersama-sama beliau dr kuantan ke ceneh (betul ke??..atau neram..aku lupe plakk)..huhh..ketar lutut aku..aku jugak penah nek kete baru beliau..iaitu kete viva kaler biru..beliau menghantar aku pegi exam spa kat kolej matrikulasi gambang..sepatutnye beliau mengambil exam tu bersama-sama aku..malang skali beliau telah kehilangan slip exam tersebut dan give up utk mencarinye..jadi beliau anta aku jek...ade la 3,4 kali enjin mati kat traffic light..ooppssss..aku tercerita plak..maafla...apepun trime kasih atas jasa2 beliau..

Aku jugak penah bertugas bersama beliau dalam PA dan jugak PLKN..dikala tension ngan pelatih..aku pasti memerlukan beliau..sesungguhnye kehadiran beliau ni amatla diperlukan oleh aku..ehehehe...kalo beliau x de, cam boring jerk..sebab kehadiran beliau adalah bersama-sama dengan lawak selamber beliau itu..mungkin beliau tidak sedar..beliau agak kelakar sebenarnye..nampak je ganazz..tapi beliau sangatla bersopan orgnye..muahahaha..

BTW..aku seronok dan berbangga kerana kenal ngan beliau..dan berharap..persahabatan kite sume berkekalan..ThumbsUp

-Ieja-

Beliau aku telah kenal selama 24 tahun..harusla lame..sebab beliau adalah adik aku...namun begitu keakraban kami terserlah setelah beliau tamat tingkatan 5..itu sudah lumrah dalam keluarga aku..bawah 17thn x leh join nakama aku..kekekeke..

Aku dan beliau bleh dikatakan share segala-galanye..baju..duit..kisah sedey..gembira..top secret..mcm2 lagila..sume dalam poket..kecuali satu jerkk..boyfren!!..yang ni memang x bleh share sampai bile2 pon..huhuhu....

Perangai beliau lebey kurang aku jela..always survive..ehehe..anyway..aku berbangga mempunyai adik seperti beliau..begitu juga adik2 aku yg len..harapan aku agar beliau mendapat ape yg beliau hajati..semoga tahun baru nih menjadik tapak permulaan bagi kejayaan beliau..

Gambatte Kudasai!!!

No comments:

Post a Comment